Και οι σερβιτόροι έχουν ψυχή.. αλλά έχουν και οι πελάτες!

Αγαπημένε σερβιτόρε μου, γεια σου! Προλογίζοντας να πω, ότι σε εκτιμώ απεριόριστα και μάλιστα σ’αγαπώ κιόλας, ειδικά όταν μου φέρνεις burger με διπλό τσένταρ. Και αν και σίγουρα δεν έχω πάντα δίκιο ως πελάτης, έχω σίγουρα σε όσα από τα παρακάτω ακολουθούν

-Μην απλώνεις το χέρι για να μαζέψεις το τραπέζι, στο ύψος του προσώπου μου. Μπορείς και πιο διακριτικά, χωρίς να μου σαμποτάρεις την όραση ας πούμε.

-Οταν σου ζητάω το λογαριασμό πάει να πει θέλω να φύγω. Αμεσα. Οχι μετά απο μισή ώρα. Πόσο δύσκολο σου είναι να μου φέρεις ένα χαρτάκι δηλαδή και με παιδεύεις; Οταν θέλω να παραγγείλω όμως την τρίτη ποικιλία, σαν τον άνεμο τρέχεις για να με εξυπηρετήσεις άτιμε.

-Τήρησε την σειρά. Δε με ενδιαφέρει αν στο διπλανό τραπέζι κάθεται η παρέα σου, ο δήμαρχος ή η Ψυχούλη. Ηρθαν μετά από μένα, θα φάνε μετά από μένα. Που σε παρακαλάω ένα τέταρτο να μου φέρεις το σκουμπράκι μου το καπνιστό και σε αυτούς έχεις πάει τη μισή παραγωγή αμνοεριφίων της ορεινής Μακεδονίας.

-Γλυκάκι. Οχι δεν κατάλαβες, θα μου φέρεις γλυκάκι. Αυτό που μερικοί μοιράζουν τα γλυκά κατά πως τους αρέσει, δεν το κατάλαβα ποτέ. Κάτσε ρε φίλε γράφει κάπου στο κούτελο μας «έχω ζάχαρο» ή «έχω αλλεργία στην σοκολάτα»; Οχι. Ε, φέρε το αναθεματισμένο το προφιτερόλ να σε χαρώ.

-Μην προσπαθείς, με απελπισία, να μου πασάρεις συγκεκριμένο πιάτο. Πρότεινε το μία, πρότεινε το δύο, αν βλέπεις όμως πως δεν θέλω να φάω μουσακά, μη με πρήζεις σε παρακαλώ. Σου έμεινε εσένα το ταψί και πρέπει να το καθαρίσω εγώ με την παρέα μου δηλαδή. Μουσακά έτρωγα και σπίτι μου. Σιγά μη πάρω και παστίτσιο.

-Δεν είσαι το γραφείο τύπου της ταβέρνας. Αρα μην έρχεσαι κάθε πέντε λεπτά και ρωτάς αν είναι όλα καλά ή αν χρειαζόμαστε κάτι άλλο, αν ήταν καλό το μπουγιουρντί και αν μας άρεσε το κρασάκι. Δόξα τω Θεώ, χεράκια έχουμε. Αν θέλουμε κάτι τα σηκώνουμε και έρχεσαι.

-Μην τρέχεις σαν σε τελικό Ολυμπιακών Αγώνων. Καταλαβαίνω πως μπορεί να πνίγεσαι από τη δουλειά, αλλά κάν’το λίγο πιο διακριτικά το σπριντ ρε παιδί μου. Μας ταράζεις, θα μας κάτσει κάνα κεφτεδάκι στο λαιμό.

-Μη φέρνεις όλα τα ορεκτικά μαζί και τα κυρίως μετά από μία ώρα. Βέβαια αυτό θα μπορούσε να στο ζητήσει και ο πελάτης, αλλά θα μπορούσες (και βασικά θα έπρεπε) να το ρωτάς εσύ. Το ξέρουμε πως το κάνεις για να παραγγείλουμε και άλλα στην αναμονή, αλλά μην το κάνεις τόσο προκλητικά. Γιατί και το κρέας και το ψάρι και σχεδόν όλα τα φαγητά του καταλόγου σου, θέλουν 10 με 20 λεπτά για να γίνουν, εκτός και αν πας τώρα να κυνηγήσεις το γουρουνάκι. Αρα φέρε μου ό,τι παρήγγειλα με μία λογική διαφορά ώρας και όχι αφού έχει ολοκληρωθεί η πέψη.

-Μην έρχεσαι για παραγγελία πριν καλά, καλά κάτσουμε. Ξες δεν κάνουμε κάποιου είδους σύσκεψη πριν μπούμε για το τί θα πάρουμε. Επομένως πρέπει να μας δώσεις κάποιο εύλογο χρόνο για να διαλέξουμε. Και όταν σου ζητάμε ευγενικά να έρθεις σε λίγο, δεν εννοούμε να έρθεις μετά από 30 δευτερόλεπτα και να μας ρωτήσεις »Αποφασίσαμεεε;;». Σε 30 δεύτερα εγώ δε μπορώ να αποφασίσω τί γεύση πατατάκια να πάρω, όχι ολόκληρο μενού.

-Μη μαλώνεις με τους υπόλοιπους σερβιτόρους. Μπες μέσα στην κουζίνα ή στην αποθήκη και παίξε και ξύλο, δε με ενδιαφέρει. Ο κόσμος ήρθε για να περάσει ευχάριστα την ώρα του και όχι για να βλέπει δύο μαντράχαλους να βρίζονται πάνω απο την χωριάτικη του.

-Οταν γίνεται ένα λάθος για το οποίο ευθύνεται αποκλειστικά το μαγαζί, μην στραβομουτσουνιάζεις όταν σου ζητάνε να το διορθώσεις. Αν π.χ βρω μιά τρίχα στην σαλάτα, το τσίπουρο μου έχει μυγάκια, το μαρούλι είναι σαπισμένο και οι πατάτες άψητες, θα πρέπει να πεις συγγνώμη και να φέρεις άλλα χωρίς να τσαντίζεσαι. Δεν είμαστε αναγκασμένοι να τρώμε ό,τι αηδία σερβίρεις, ξες δε μας κάνεις χάρη, θα σε πληρώσουμε στο τέλος, αν δεν το έχεις καταλάβει.

-Μη μας χτυπάς φιλικά στην πλάτη, μην παίρνεις μιά καρέκλα και έρχεσαι να κάτσεις μαζί μας, μη μας μιλάς στον ενικό, γενικά μην συμπεριφέρεσαι σαν να είμαστε φιλαράκια. Αυτού του είδους τις δημόσιες σχέσεις πολύ λίγοι έχουν το ταλέντο να τις κάνουν χωρίς να γίνονται κουραστικοί ή εκνευριστικοί. Και συνήθως είναι οι ίδιοι οι μαγαζάτορες και όχι οι εργαζόμενοι.

fagito_taverna

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s